Nieuws uit de ALV 2021

Op zaterdag 6 maart hebben we de ALV gehouden. Digitaal, dit keer, en dat vonden we als bestuur best goed gaan. Er waren veel dingen te bespreken waar we zo snel mogelijk mee aan de slag moeten. Vandaar dit bericht.

We hebben in de ALV besproken dat we enkele commissies gaan oprichten. Hierdoor krijg ook jij de kans om inbreng te leveren, voor zover je kunt en voor zover je wilt.

Commissies waarmee we van start gaan:

  • Jeugd/evenementen:
    Enkele jonge leden hebben mooie plannen voor evenementen die goed werden ontvangen op de ALV.

  • Magazijn:
    Gelukkig is er op onze oproep gereageerd; enkele leden hebben zich aangemeld om mee te denken en te werken aan het verder vormgeven van ons magazijn in Gieten.

  • Website:
    Er is een groepje leden dat gaat nadenken en meewerken aan invulling en ontwerp van de nieuwe website.

Daarnaast willen graag nog enkele commissies vormen:

  • Toerritten:
    Voor het helpen organiseren van onze toerritten.

  • Kampeerweekend:
    Voor het helpen invulling geven aan ons jaarlijkse kampeerweekend.

  • Jubileum:
    In 2022 viert de BX Club zijn 25-jarig bestaan en is het 40 jaar geleden dat de BX werd geïntroduceerd. Dit willen we graag feestelijk invullen.

Je inbreng is gewenst! Wil je meer weten of wil je een bijdrage leveren aan één van deze commissies?We horen graag van je!
Stuur even een berichtje naar de secretaris of gebruik het contactformulier.

Het reilen en zeilen van de club

Geachte leden,

We hebben van diverse kanten signalen opgevangen als ware er wat aan de hand met de club of het bestuur. 

Nou, we zijn er nog, en hoe! We zijn het laatste jaar druk bezig geweest met het verhuizen van het magazijn, het voorbereiden van (later afgelaste) evenementen en ook met het migreren van de website, email en zo nog wat zaken naar een andere hostingprovider, en het voorbereiden van de evenementenkalender van 2021.
Het clubforum, wat in de praktijk alleen door het bestuur gebruikt wordt voor interne communicatie, is verplaatst en alleen nog toegankelijk gemaakt voor bestuurs- en commissieleden. Alles bij elkaar heel veel werk maar vooral heel erg onzichtbaar werk. Omdat daar geen geluid uit komt kan hierdoor het beeld ontstaan dat er niets meer gebeurt in de club. Het tegendeel is waar.

Dat wil niet zeggen dat alles gegaan is zoals we wilden. Er is verschil van inzicht ontstaan over het functioneren van de evenementencoördinator. Roland heeft daarom besloten af te treden. Het bestuur heeft besloten zijn besluit te respecteren.

Er zijn nog meer wijzigingen geweest in het bestuur. Roel zat voor zijn gevoel bestuurstechnisch aan zijn pensioengerechtigde leeftijd en heeft daarom, nadat hij alle zaken naar tevredenheid zag worden overgenomen, na een warme overdracht besloten zich terug te trekken als bestuurslid.

Verder zijn we ons er van bewust dat de huidige situatie rondom het magazijn nog niet optimaal is. Om te bereiken wat we willen, hebben we dringend behoefte aan een magazijncommissie die de operationele werkzaamheden van het magazijn voor zijn rekening neemt.
Aad zal stoppen met het bestuurslidmaatschap zodat er ruimte ontstaat voor een nieuwe commissie; hij wil uiteraard wel betrokken blijven bij het magazijn.

Wat ook interessant en zeker het vermelden waard is, is dat we binnen de club een groeiende groep jongeren hebben die samen willen helpen de evenementenkalender verder vol te plannen met activiteiten. Dat belooft veel moois voor de toekomst van de evenementenkalender én de club!

En verder: wil je bijdragen aan het reilen en zeilen van de club, heb je vragen over de club, evenementen, de gang van zaken of over het bestuur, dat kunnen we ons goed voorstellen en meld je of stel deze vragen vooral! Hiervoor kun je het beste even het contactformulier invullen. Op die manier kunnen we als vrijwilligers onze aandacht en tijd optimaal afstemmen om de juiste balans tussen werk voor de club en ons privéleven te bewaken.

We horen graag van jullie!

Het bestuur van BX Club Nederland