Het reilen en zeilen van de club

Geachte leden,

We hebben van diverse kanten signalen opgevangen als ware er wat aan de hand met de club of het bestuur. 

Nou, we zijn er nog, en hoe! We zijn het laatste jaar druk bezig geweest met het verhuizen van het magazijn, het voorbereiden van (later afgelaste) evenementen en ook met het migreren van de website, email en zo nog wat zaken naar een andere hostingprovider, en het voorbereiden van de evenementenkalender van 2021.
Het clubforum, wat in de praktijk alleen door het bestuur gebruikt wordt voor interne communicatie, is verplaatst en alleen nog toegankelijk gemaakt voor bestuurs- en commissieleden. Alles bij elkaar heel veel werk maar vooral heel erg onzichtbaar werk. Omdat daar geen geluid uit komt kan hierdoor het beeld ontstaan dat er niets meer gebeurt in de club. Het tegendeel is waar.

Dat wil niet zeggen dat alles gegaan is zoals we wilden. Er is verschil van inzicht ontstaan over het functioneren van de evenementencoördinator. Roland heeft daarom besloten af te treden. Het bestuur heeft besloten zijn besluit te respecteren.

Er zijn nog meer wijzigingen geweest in het bestuur. Roel zat voor zijn gevoel bestuurstechnisch aan zijn pensioengerechtigde leeftijd en heeft daarom, nadat hij alle zaken naar tevredenheid zag worden overgenomen, na een warme overdracht besloten zich terug te trekken als bestuurslid.

Verder zijn we ons er van bewust dat de huidige situatie rondom het magazijn nog niet optimaal is. Om te bereiken wat we willen, hebben we dringend behoefte aan een magazijncommissie die de operationele werkzaamheden van het magazijn voor zijn rekening neemt.
Aad zal stoppen met het bestuurslidmaatschap zodat er ruimte ontstaat voor een nieuwe commissie; hij wil uiteraard wel betrokken blijven bij het magazijn.

Wat ook interessant en zeker het vermelden waard is, is dat we binnen de club een groeiende groep jongeren hebben die samen willen helpen de evenementenkalender verder vol te plannen met activiteiten. Dat belooft veel moois voor de toekomst van de evenementenkalender én de club!

En verder: wil je bijdragen aan het reilen en zeilen van de club, heb je vragen over de club, evenementen, de gang van zaken of over het bestuur, dat kunnen we ons goed voorstellen en meld je of stel deze vragen vooral! Hiervoor kun je het beste even het contactformulier invullen. Op die manier kunnen we als vrijwilligers onze aandacht en tijd optimaal afstemmen om de juiste balans tussen werk voor de club en ons privéleven te bewaken.

We horen graag van jullie!

Het bestuur van BX Club Nederland

Wie dit leest....

... is aanbeland op onze nieuwe hosting account. We gaan de website aanpassen zodat ie het helemaal  doet zoals wij het willen. 

Heb je tips, ideeën of kan je erbij helpen, laat het ons dan weten via het contactformulier!

Welkom!

De BX Club Nederland is opgericht in 1997 en organiseert regelmatig evenementen. Deze zijn afwisselend technisch of puur ontspannend van aard, maar altijd gezellig!

Lid worden van de BX Club Nederland kan door het formulier in te vullen en de contributie te betalen.

In ons magazijn bevinden zich vele gebruikte gedoneerde onderdelen. Deze worden in overleg overhandigd op een meeting of kunnen op afspraak worden opgehaald in Noordwolde. Meer informatie vindt u in het magazijn-gedeelte van de site.

De BX Club draait geheel op vrijwilligers die zich belangeloos inzetten voor de instandhouding van de club en het magazijn.

Als je belangstelling hebt om mee te helpen aan het draaiende houden van de club, meldt je dan bij het bestuur, bestuur@bxclub.nl

Mocht je een idee hebben voor een evenement of mee willen helpen met het organiseren of uitvoeren, laat het ons weten op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.